FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

/Files/images/02022/01/BZHD.jpg

Життя і здоров`я дітей— найважливіша цінність

Загальновідомо: дитинство — унікальний період у житті людини, адже саме в цей час формується її здоров’я, відбувається становлення особистості. Досвід дитинства багато в чому визначає доросле життя людини.

Дитина, її життя і здоров’я — найвища цінність держави. Тож захистити її від можливих небезпек і навчити безпечно взаємодіяти з довкіллям (предметним ,природним та со­цільним ) — одне з провідних завдань, визначених у Державному стандарті.

Навчальний заклад:

  • створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;
  • формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;
  • сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психічному й фізичному розвитку дітей.

Головна ме­та – формування в кожного учня активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки, формування здорового способу життя, накопичення ними знань та навичок безпечної поведінки вдома, на вулиці, в навчальному закладі, на природі тощо.

Основні напрямки роботи педагогічного колективу з формування знань учнів з безпеки життєдіяльності (взаємодія з довкіллям: предметним ,природним та со­цільним )

  • створення належних умов для безпечної життєдіяльності;
  • формування елементарної життєвої компетенції з питань безпеки;
  • виховання основ безпечної поведінки у дітей;
  • культура безпеки дорослих, відповідальне ставлення до життя та здоров’я .

Етапи освітньої роботи з формування навичок безпечної поведінки

  • Підготовчий етап.Полягає в отриманні та частковому узагальненні вражень про небезпеку, що може чатувати у довкіллі. Доречні такі форми і методи роботи, як екскурсія, цільова прогулянка, спостереження, читання художніх творів, розглядання ілюстрацій, перегляд відеофільмів, мультфільмів тощо.
  • Основний етап. Робота з формування певної системи уявлень та вироблення навичок безпечної поведінки. На цьому етапі доцільно застосовувати різні види ігор з елементами безпеки життєдіяльності, бесіди, складання описових та творчих розповідей, розучування комплексів загальнорозвивальних вправ, віршів, виконання трудових доручень тощо.
  • Практичний етап.На цьому етапі діти мають застосовувати набуті знання та вміння на практиці. Доречним буде використання таких форм і методів роботи, як розв’язання проблемних ситуацій, творчих завдань, пошуково-дослідницька діяльність, проведення свят, розваг, змагань, конкурсів тощо.

Форми роботи з дітьми збезпеки життєдіяльності

  • Спостереження
  • Бесіди пізнавального та узагальнюючого змісту
  • Заняття
  • Різні види ігор
  • Екскурсії
  • Спортивні свята та тематичні розваги
  • Запис радіопередач
  • Виставки (продуктивна діяльність)

В організації освітньо-виховної роботи з питань безпеки життєдіяльності педагогам варто керуватися наступними чинниками:

  • робота не повинна обмежуватися лише засвоєнням дітьми норм та правил з безпеки життєдіяльності – дітей необхідно навчати обачності;
  • формувати навички орієнтування і швидкої реакції в екстремальних ситуаціях ;
  • дотримання єдиної стратегічної лінії у діяльності педагогічного, дитячого та батьківського колективів.

Завданням педагогічного колективу є:

  • систематична цілеспрямована освітня робота з вироблення в їх свідомості стереотипів поведінки в життєвому середовищі, навичок користування предметами та речами, поведінки в різних екстремальних ситуаціях тощо;
  • поліпшення якості освітньо-ви­ховної роботи з питань безпеки та захисту здоров’я учнів від негативних впливів довкілля;
  • вдосконалення теоретичних знань і практичних навичок педаго­гів та батьків;
  • пропагування здорового способу життя серед педа­гогів, дітей та їх родин.

Таким чином, за систематичної, планової, поетапної, методично грамотної роботи педагогів у тісній співпраці з батьками учні зростають готовими до безпечного розв’язання життєвих ситуацій у соціальному, предметному та природному довкіллі.

Кiлькiсть переглядiв: 266